Beste patiënt,

Goede afspraken maken goede vrienden. Om misverstanden te voorkomen is het belangrijk dat we mekaar begrijpen. Lees daarom hier ons huisreglement.

  • RX-opnames zijn een essentieel onderdeel van een correct mondonderzoek. Indien u dit niet wenst, kunnen wij u geen verdere behandelingen aanbieden.
  • Patiënten die recent ergens anders RX-opnamen hebben laten nemen, dienen ervoor te zorgen dat deze voor ons beschikbaar zijn bij de volgende afspraak.
  • We vinden het belangrijk dat eventuele tandheelkundige problemen tijdig worden opgemerkt. Daarom vragen wij in onze praktijk om minstens 1x per jaar op controle te komen.
  • Bij het opstellen van een behandelplan verwachten we dat dit ook uitgevoerd wordt. Zo voorkomt u acute pijnsituaties waarbij u niet meteen geholpen kan worden.
  • Een afspraak verplaatsen kan, indien ten laatste 24h op voorhand verwittigd wordt. Bij laattijdig afmelden of niet aanwezig zijn zonder verwittiging kan een verzuimvergoeding van 15€ per kwartier in rekening gebracht worden. Dit is geen ereloon, enkel een vergoeding van praktijkkosten.
  • Probeer steeds op tijd te zijn op uw afspraak. Indien dit niet lukt, probeer de tandarts dan zo snel mogelijk te verwittigen en de vertraging te beperken tot een minimum. Bij laattijdige aankomst kan het zijn dat de afspraak verplaatst moet worden en dat er een verzuimvergoeding aangerekend wordt.
  • Ook de tandarts kan te laat zijn. Onverwachte vertragingen tijdens een behandeling of het verder helpen van patiënten met urgente problemen zijn een belangrijk onderdeel van ons werk. U dient dus ook rekening te houden met eventuele vertragingen die dit kan opleveren. Wij doen steeds ons uiterste best om deze te beperken tot een minimum.
  • Er kan geen garantie verleend worden op tandheelkundige behandelingen. Tandheelkunde is een ‘inspanningsverbintenis’ wat betekent dat wij ons uiterste best doen om tot een zo goed mogelijk resultaat te komen. Er zijn echter factoren die we niet onder controle hebben en die het resultaat of de duurzaamheid van een behandeling kunnen beïnvloeden.
  • Er wordt steeds onmiddellijk afgerekend. Dit kan cash, via bancontact, payconiq of QR-code. Mogelijke betalingsmoeilijkheden altijd OP VOORHAND met de tandarts bespreken.
  • Bij grote werken of lange afspraken werken we met voorschotten. Dit bedraagt meestal 50% van de totaalprijs.
  • De praktijk is enkel toegankelijk voor patiënten met een afspraak.
  • Gelieve altijd uw identiteitskaart mee te nemen.
  • Hou de kabinetten rustig:
    • Geluid van telefoon/tablet uitzetten
    • Slechts één patiënt tegelijkertijd in het kabinet, tenzij begeleiding noodzakelijk is.
  • Er wordt een administratieve kost aangerekend voor het invullen van bijkomende verzekeringsdocumenten.
  • We beëindigen de arts-patiëntrelatie bij:
    • Verbale/fysieke agressie
    • Meermaals afwezig zijn zonder verwittigen of meermaals te laat komen
    • Niet-betaling van een behandeling of verzuimvergoeding.
  • Telefoongesprekken worden opgenomen en indien nodig bewaard in uw dossier. Er is cameratoezicht in de wachtruimtes.