Beste patiënt,
Goede afspraken maken goede vrienden. Om misverstanden te voorkomen is het belangrijk dat we mekaar begrijpen. Lees daarom hier ons huisreglement.
- RX-opnames zijn een essentieel onderdeel van een correct mondonderzoek. Indien u dit niet wenst, kunnen wij u geen verdere behandelingen aanbieden.
- Patiënten die recent ergens anders RX-opnamen hebben laten nemen, dienen ervoor te zorgen dat deze voor ons beschikbaar zijn bij de volgende afspraak.
- We vinden het belangrijk dat eventuele tandheelkundige problemen tijdig worden opgemerkt. Daarom vragen wij in onze praktijk om minstens 1x per jaar op controle te komen.
- Bij het opstellen van een behandelplan verwachten we dat dit ook uitgevoerd wordt. Zo voorkomt u acute pijnsituaties waarbij u niet meteen geholpen kan worden.
- Een afspraak verplaatsen kan, indien ten laatste 24h op voorhand verwittigd wordt. Bij laattijdig afmelden of niet aanwezig zijn zonder verwittiging kan een verzuimvergoeding van 15€ per kwartier in rekening gebracht worden. Dit is geen ereloon, enkel een vergoeding van praktijkkosten.
- Probeer steeds op tijd te zijn op uw afspraak. Indien dit niet lukt, probeer de tandarts dan zo snel mogelijk te verwittigen en de vertraging te beperken tot een minimum. Bij laattijdige aankomst kan het zijn dat de afspraak verplaatst moet worden en dat er een verzuimvergoeding aangerekend wordt.
- Ook de tandarts kan te laat zijn. Onverwachte vertragingen tijdens een behandeling of het verder helpen van patiënten met urgente problemen zijn een belangrijk onderdeel van ons werk. U dient dus ook rekening te houden met eventuele vertragingen die dit kan opleveren. Wij doen steeds ons uiterste best om deze te beperken tot een minimum.
- Er wordt steeds onmiddellijk afgerekend aan de balie. Dit kan cash, via bancontact, payconiq of QR-code. Mogelijke betalingsmoeilijkheden altijd OP VOORHAND met de tandarts bespreken.
- Bij grote werken of lange afspraken werken we met voorschotten. Dit bedraagt meestal 50% van de totaalprijs.
- De praktijk is enkel toegankelijk voor patiënten met een afspraak.
- Gelieve altijd uw identiteitskaart mee te nemen.
- Hou de kabinetten rustig:
- Geluid van telefoon/tablet uitzetten
- Slechts één patiënt tegelijkertijd in het kabinet, tenzij begeleiding noodzakelijk is.
- Er wordt een administratieve kost aangerekend voor het invullen van bijkomende verzekeringsdocumenten.
- We beëindigen de arts-patiëntrelatie bij:
- Verbale/fysieke agressie
- Meermaals afwezig zijn zonder verwittigen of meermaals te laat komen
- Niet-betaling van een behandeling of verzuimvergoeding.
- Telefoongesprekken worden opgenomen en indien nodig bewaard in uw dossier. Er is cameratoezicht in de wachtruimtes.
- In de tandheelkunde streven we ernaar om u de best mogelijke zorg te bieden en de meest duurzame resultaten te bereiken. Net als in elk medische discipline zijn er echter factoren die buiten onze directe controle vallen en die de uitkomst van een behandeling kunnen beïnvloeden. Denk hierbij aan de individuele reactie van het lichaam op de behandeling, de complexiteit van de aandoening, of onvoorziene biologische processen.
Hoewel we ons uiterste best doen om elke behandeling met de grootste zorg en expertise uit te voeren, kunnen we, gezien de vele variabelen die een rol spelen, geen absolute garantie geven op het succes of de levensduur van een specifieke behandeling. We zetten ons echter volledig in om u te begeleiden bij elke stap en om eventuele complicaties zo goed mogelijk te beheren.
Mocht u na een behandeling onverhoopt problemen ervaren, dan staan we uiteraard klaar om samen met u naar een passende oplossing te zoeken.